Social Icons

Pages

20 Eylül 2012 Perşembe

Portakal Reçeli


Portakalın ne kadar harika bir meyve olduğunu hepimiz biliyoruz. Portakal meyve olarak tüketildiği gibi tatlı yapımında da çok kullanıyoruz. Keklerimize, pastalarımıza ve diğer tatlıların içine koku veya tat versin diye hem kabuğunu hem de meyvesini katıyoruz. Bu mucizevi tadına doyulmayan meyve portakalın, ben de kabuklarından yapılan reçelini karşınıza çıkarıyorum :) Portakal Reçelinin yapımı hakkında birçok yöntem vardır aslında. Fakat ben pratik olanları tercih ediyorum her zaman. İşte benim Portakal Reçelimin tarifi:
Portakal Reçeli
Malzemeler
•    6 adet portakal
•    4 su bardağı tozşeker
•    2 su bardağı su
•    1 su bardağı portakal suyu
•    Yarım limon suyu
Yapılışı
1.    Portakalların kabuklarını soyarak küçük küçük doğrayın ve tencereye alın.
2.    Tencereye bol miktarda su ekleyin ve 15 dk. kaynatın.
3.    Kaynayan portakalların suyunu süzerek soğumaya bırakın.
4.    Tencerede şeker, 2 su bardağı su, 1 su bardağı portakal suyunu karıştırarak kaynatın.
5.    Portakalları atın ve orta ateşte koyu bir şurup kıvamı alıncaya kadar yaklaşık olarak 50 dk. kaynatmaya devam edin.
6.    Koyulaşan şurubun içine yarım limon suyunu katın.
7.    10 dk. daha kaynatın ve reçel sıcakken kuru cam kavanozlara boşaltın
8.    Soğuduğunda kavanozların kapaklarını kapatın.
9.    Daha sonra reçelinizi serin ve loş bir yerde saklayın.
Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Sayfamızı Beğenmenizle
Mutluluk Duyarız